Vacumed Tedavisi

Astronotlar, yer çekiminin olmadığı uzay araçlarında sağlıklı kalbilmek için gövde alt kısımlarında arteriyal kan akışının devamını sağlamak için, gövde alt segmentleri negatif basınç cihazı kullanmak zorundadır. NASA ve Alman Uzay Bilimleri bu alanda sayısız test yapmış ve aralıklı negatif basınç cihazının bacaklarda artmış perfüzyon ile etkili ve güçlü kapiller dilatasyon ve damarlanma sağladığı görülmüştür. Gelişmelerden sonra etkili bir tedavi sunan Vacumed, uzay tıbbından sonra sivil amaçlarla da kullanılmaya başlanmıştır.

Vacumed, hastalıklara göre 30 ile 40 dakikalık tedavilerle aralıklı negatif ve pozitif basınç uygulayarak damarlardaki kan ve lenf akışını düzenler. Düzenlenmiş kan ve lenf akışı sayesinde oksijenlenme artarak hastalıkların iyileşme sürelerini hızlandırır. Vacumed alt ekstremite ve vücudun alt yarısını destekleyen ikinci bir kalp gibi çalışır. Temiz kanı bacaklara ve ayaklara doğru çeker ve hemen ardından oksijeni azalmış ve metabolik atıklarla kirlenmiş kanı ve lenf sıvısını kalbe doğru pompalar. Bu uzay tedavisinin diğer bir katkısı da selülite sebep olan lenf dolaşımının atık ürünlerini vücuttan uzaklaştırmasıdır. Vacumed tedavisinin kullanıldığı alanlar:  Varis hastalıkları, Periferik damar tıkanıklığı, Diyabetik ayak sendromu, Kronik yaralar, Posttravmatik Sendrom, Sekonder lenf ödemler, Damar sertliği kaynaklı ereksiyon bozukluğu, Kemik bağ dokusu yapılarının iyileşmesi, Kas liflerinin yırtılması, Burkulmalar, Pleji (Felç), Endoprotez sonrası iyileşmenin hızlanması, Rejenerasyon ve sakatlığın önlenmesi.