Hidroterapi

Hidroterapi (su terapisi), suyun fiziksel özelliklerinden faydalanarak hastalıkların ve fonksiyonel kayıpların tedavi edilmesi yöntemidir. Suyun kaldırma kuvvetinin yardımıyla vücudun taşıdığı yük azalır, normalde yapılamayan ya da yaparken çok fazla ağrıya sebep olan hareketlerin yapabilmesi mümkün olur. Hastanın ve hastalığın durumuna göre, fizyoterapi ile birlikte ya da fizyoterapi yerine kullanılabilir. Özellikle travma ya da cerrahi işlem sonrası yük bindirmenin sakıncalı olduğu fakat eklem hareket genişliğinin sağlanması ve kas kuvvetinin arttırılmasının gerektiği durumlarda kullanılır.

Hidroterapinin Faydaları

- Ağrı ve hassasiyeti azaltır. - Eklem hareketlerini artırır. - Kasları gevşetir. - Solunum kaslarını geliştirir. - Suyun direnç özelliğini kullanarak kas gücünü ve dayanıklılığını arttırır. - Suyun dışında yapamadığı hareketleri yapabilen hastanın kendine güveni ve motivasyonu artar. - Suyun dışında ağrılı ve bunaltıcı olabilen egzersizler, özellikle çocuk hastalar için, eğlenceli bir hal alır.

Uygulanan Başlıca Hastalıklar Serebral Palsi, Multipl Skleroz (MS), Muskuler Distrofi, Guillan Barre Sendromu, Kas-İskelet Sistemi Yaralanmaları, Nörolojik Hastalıklara Bağlı Hareket Kısıtlılıkları, Eklem Zedelenmeleri, Kırık ve Cerrahi İşlemler Sonrası, Fibromiyalji, Romatizmal Hastalıklar, Spor Yaralanmaları, Yumuşak Doku Zedelenmeleri, Obezite, Osteoartrit (Kireçlenme), Denge Problemleri, Çocuk Felci.

Whirlpool (Girdap Banyosu) Vücut uç noktalarının tedavisi için kullanılan lokal banyolardır. Burada suyun ısıtıcı etkisinden çok, sirkülasyonu sonucu oluşan hidrostatik basıncı ve uyarıcı etkisinden faydalanılır. -Ciltteki reseptörlere mekanik etki oluşturarak, gevşetici ve ağrı kesici etki meydana getirir. -Damarları genişleterek lokal dolaşımı düzenler ve beslenmeyi artırır. -Kırıklardan ve burkulmalardan sonra oluşan doku yapışıklıklarını açar, skar dokuları yumuşatır.