Genel Fizik Tedavi

Fizik Tedavi
Çoğu zaman bir arada kullanılsa da fizik tedavi ile rehabilitasyon, birbirleriyle yakından ilişkili ancak farklı kavramlardır. Fizik Tedavi fiziksel ve fonksiyonel bozuklukların tanı ve tedavisini kapsar. Vücuda dışarıdan sıcak-soğuk uygulamalar, elektrik akımları, masaj ve egzersiz ile ağrıyı kesmeye yönelik uygulamaları içeren ve kas iskelet sistemi hastalıklarında ya da yararlanmalarında uygulanan çok geniş kapsamlı ilaç dışı bir tedavi şeklidir.

Rehabilitasyon
Rehabilitasyon çok geniş kapsamlı bir terim olup, sözcük anlamı kaybedilen fonksiyonların yeniden kazandırılmasıdır. Fizik tedaviye göre, daha uzun ve hastanın da aktif olarak tedaviye katılımını ve çabasını gerektiren bir süreçtir. Doğuştan veya sonradan ortaya çıkan, kaybedilmiş hareket kabiliyetinin tekrar kazandırılmasına yönelik tedaviler bütünüdür.

Günümüzde başta tıpta kaydedilen ilerlemeler olmak üzere sağlık bilincinin artmasına paralel olarak beklenen yaşam süresinin artması sebebiyle yaşlı nüfusun oranı giderek artmakta, kronik ve dejeneratif birçok rahatsızlık daha sık görülmektedir. Bunun yanısıra tarımda ve sanayide otomasyona geçilmesi, insan gücüne dayalı süreçleri önemli ölçüde azaltmıştır. Şehir yaşamında ise masabaşı işlerde çalışan insan oranı giderek artmaktadır. Tüm bunlar daha çok oturan, daha az egzersiz yapan bir nüfus profilini oluşturmaktadır. Bu noktada fizik tedavi ve rehabilitasyonun önemi giderek belirginleşmektedir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon yaygın olarak kas iskelet sistemine bağlı ağrılar, romatizmal hastalıklar, spor yaralanmaları, eklem kireçlenmeleri, bel ve boyun fıtıkları, kırık sonrası eklem hareketinin ve kas gücünün korunması, diz ve omuz problemleri, eklem protezi ameliyatları sonrasında hastanın eklem hareketi ve kas gücünün korunarak iyileşmenin hızlandırılması, omurga eğriliği (skolyoz) ayrıca inme, omurilik yaralanması, MS, parkinson, beyin felci (CP) ve kas hastalıkları gibi durumlarda uygulanmaktadır.