Karpal Tünel Sendromu

Karpal Tünel Sendromu Nedir?
Karpal Tünel, el bileğinin biraz altında bulunan kemik ve bağlardan oluşan kapalı bir kanaldır. Elimizdeki bazı kasları uyaran ve elin duyusunu taşıyan bir sinir olan Median Sinir bu kanaldan geçerek ele iner ve önemli bazı adelelerin çalışmasını sağlar. Elin zorlayıcı, tekrarlayıcı, yoğun kullanımı, metabolik hastalıklar, romatizmal hastalıklar, kırıklar, hamilelik gibi çeşitli durumlarda, Median Sinir, bu kanal içinde basıya maruz kalıp sıkışarak Karpal Tünel Sendromu (KTS) denilen durum ortaya çıkabilir.

KTS 40 yaş sonrası hanımlarda daha sık görülen, ilk  3-4  parmağı ilgilendiren ilerleyici bir sorundur. Özellikle baş parmak bölgesinde ağrı, ilgili adelelerde zayıflık, tutma ve kavramada zorluk, tuttuğu cisimleri düşürme, ilgili bölgede duyu sorunları, uyuşma, karıncalanma görülebilir. Ağrılar kola doğru yayılabilir. Hasta, gece; ağrı, uyuşma, şişlik hissiyle uyanabilir.Uzun süreli bası sinirde harabiyete ve elin ilgili kısmının felcine sebep olabilir. EMG testi ile tanı konulur.

Tedavi hasta eğitimiyle başlar. Kanaldaki basıncı arttıran kuvvetlerin azaltılması için günlük yaşam aktiviteleri ve çalışma sırasında eli kullanma tarzında değişiklikler önerilir. Elin nötral pozisyonda tutulduğu el bilek atelleri ile doğru açıda kullanımın sağlanması önemlidir. Bunun yanısıra ilaç tedavisi, fizik tedavi ve enjeksiyonlar denenebilir. Tedaviye yanıtsız, ilerleyici kas güçsüzlüğü izlenen hastalarda cerrahi tedavi son seçenektir.