Proloterapi

Proloterapi, kas-eklem ağrı ve zedelenmeleri için kullanılan tamamlayıcı bir tıbbi tedavi yöntemidir. Proloterapi ile zedelenmiş ya da işlevini yitirmiş eklem, kıkırdak, bağ ve tendonlara bu dokuların yeniden yapılanmasını ve kendi kendini tamir etmesini sağlamak için bir sıvı karışımı enjekte edilir. Enjekte edilen sıvı uygulandığı bölgede kontrollü küçük bir tahriş oluşturarak iyileştirici maddeler üreten hücrelerin bölünerek çoğalmasını (proliferasyonunu) sağlar. Uygulanan sıvıya ise proliferan sıvı denir. Proliferan sıvı enjeksiyonu vücudun iyileşme tepkisini başlatır.

Proloterapi işlem öncesi hazırlık dahil olmak üzere, toplamda 30 dakika veya daha az bir sürede tamamlanır. Belirlenen bölgelere dikkatli bir şekilde enjeksiyon yapılır. Tedaviden hemen sonra, hasta enjeksiyon yapılan bölgelere buz paketleri tatbiki ile 10-15 dakika kadar istirahat eder. Buz uygulamasından sonra hasta evine dönebilir. Proloterapi, etkilenen eklemlerdeki ağrıyı hafifletmek için sulu çözeltilerin enjeksiyonlarını içerir. Bu enjeksiyonlar, lidokain gibi bir lokal anesteziğe ilaveten tipik olarak dekstroz, salin gibi doğal maddeler içerir. Bu tedavi, tedavi gören kişiden kök hücre gerektiren trombosit bakımından zengin plazma (PRP) ve steroid enjeksiyonlarından farklıdır. Fakat bazı uzmanlar PRP enjeksiyonlarını proloterapinin bir alt türü olarak kabul ederler. Proloterapide genellikle dekstroz çözeltisi tercih edilir. Dekstroz potansiyel tahriş edici bir solüsyondur ve vücudun iyileşme tepkisini tetikler. Böylece vücutta tamir edici faktörler aktive edilir. Bu aktivite eklemdeki hasarlı bağları güçlendirmeye ve onarmaya başlar. Bağların güçlenmesi, zamanla eklemi stabilize etmeye yardımcı olur.

Proloterapi ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

Proloterapi genellikle yaralanma bölgesinde veya zayıflamış alanda etkili olması için birkaç seans tedavi gerektirir. Bir kişiye seans başına 4 ila 15 uygulama yapılabilir. Bu seanslar 3 ila 6 aylık bir süreçte tamamlanır. Tahriş edici maddenin onarım gerektiren alana veya alanlara doğru şekilde uygulanması önemlidir.

Proloterapi çoğunlukla yaralı eklemleri ve bağları tedavi etmek için kullanılır. Ayrıca aşağıda sayılan vücut alanlarında da proloterapi kullanılabilir; - Dizler - Kalçalar - Omuzlar - Diğer eklem ve bağlar ile, - Spor yaralanmaları - Sırt ağrısı - Boyun ağrısı - Karpal tünel sendromu - Kısmen yırtık tendonlar, bağlar ve kıkırdak

Ancak tedavi alanları sadece bunlarla sınırlı değildir ve daha farklı kas-iskelet sistemi ağrılarında da kullanılabilir. Bazı durumlarda, dejeneratif disk hastalığı veya artrit gibi kronik rahatsızlıkları olan hastalarda ağrıları hafifletmek için tercih edilebilir